Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 23-05-2013 Bestseller niemieckiej marki po 3 latach na rynku otrzymuje facelifiting. Przy czym jest to lekkie nadwyrężenie znaczenia tego słowa, ponieważ pod kątem zewnętrznym zmiany są minimalistyczne. Niektóre optyczne wynikają z samego ulepszenia wyposażenia, które będzie dostępne w przepracowanym modelu. Oprócz nowego standardowego oraz opcjonalnego ekwipunku, w pojeździe zmianie uległo także samo serce BMW – zmodyfikowano jednostki napędowe.
Z zewnątrz producent postarał się jeszcze bardziej wynieść sportowego ducha ze swojej konstrukcji na czterech kołach. Wynikły z tego wzmocnione kontury w okolicach charakterystycznych nerkowych wlotów powietrza nowego BMW serii 5. Ponadto zmieniono strukturę dolnej części grilla. W wersji Sedan oraz Touring stylistycznie zaakcentowano szerokość samochodu. W wersji Gran Coupe na tyle zmodyfikowano tylną cześć, iż model sprawia wrażenie bardziej wydłużonego i zarazem niżej zawieszonego. Kolejny stylistyczna zmiana wynika z wyższego wyposażenia już nawet w wersji podstawowej, w której to na start znajdują się reflektory bi-ksenonowe. Za dopłatą dostępne będą reflektory adaptacyjne wykonane w technologii LED.
Mimo braku zmiany parametrów samochodu na zewnątrz, wewnątrz postarano się wydobyć dodatkowe miejsce. Najskuteczniej udało się tego dokonać w wersji GranCoupe, w której pojemność bagażnika została zwiększona o 60 litrów i wynosi teraz aż 500 litrów. Kolejną serią zmian, którym uległ zmodernizowany model serii 5 są nowe lakiery, tapicerki oraz felgi z metali stopów lekkich. Zaktualizowane stylistycznie opcje pozwalają na jeszcze większą indywidualizację samochodu pod własne preferencje.
Do samego faceliftingu doszła także seria modernizacji jednostek napędowych. Dzięki temu wszystkie modele stały się szybsze, bardziej ekologiczne i ekonomiczne, dzięki zastosowaniu ulepszonych technologii. Od wprowadzenia nowej serii 5 na rynek, najniższą jednostkę będzie stanowił wysokoprężny silnik o pojemności 1.8l. Wszystkie nowe motory będą ponadto spełniać już teraz normę Euro 6, która w życie wejdzie dopiero we wrześniu 2014 roku. Udało się to BMW dzięki zastosowaniu inteligentnych rozwiązań, takich jak odzyskiwanie energii z hamowania, czy też system start-stop wraz z ośmio-biegowa automatyczna przekładnia.
Najsłabsza jednostka napędowa o pojemności 1.8 litra, będzie dysponowała mocą 143KM. Najmocniejsza - V8 - będzie dysponować mocą 450 KM. W modelu z silnikiem hybrydowym zastosowano nowe rozwiązanie z proaktywnym asystenetem jazdy, który pozwala na jeszcze lepszą dywersyfikację zasobów samochodu, które mu pozostały.
Idąc dalej w temacie inteligentnych systemów, w nowej serii 5 zastosowanie znajdzie szereg nowinek technicznych, które to pozwolą na jeszcze łatwiejszą eksploatację samochodu w codziennych warunkach. Tak więc model będzie dostępny z pełnym automatycznym asystentem parkowania, który pozwoli na pełne automatyczne przejęcie samochodu od kierowcy oraz wykonanie tego manewru przez wbudowany komputer. Kolejną nowinką jest asystent podczas jazdy w korkach. Samochód przejmuje za kierowcę jazdę podczas tego zdarzenia, w tym czasie będzie można zając się innymi rzeczami, całkowicie nie związanymi z jazdą samochodem. Oba wymienione systemy będą jednak dostępne dopiero od listopada 2013 roku.