Nowy Touareg robi wrażenie

Rozmiar tesktu A A A
-
Nowy Touareg robi wrażenie
Firma krótko przed Targami w Genewie przedstawiła odświeżoną wersję swojego luksusowego SUV'a Tourega.Koncern VW zmienił filozofię designu, co można zauważyć po wszystkich modelach tej marki. Przyszedł czas także na Touarega.


Najbardziej zmianom uległ przód, który zyskał na charakterze dzięki dużym, bi-xeonowym światłom wyposażonym w LED'owe światła dzienne, natomiast z boku auto przypomina nieco poprzednika. Dynamizm podkreśla opadająca linia dachu oraz uwydatnione nadkola, dzięki czemu zwiększono rozstaw osi do 290cm. Wysokość została zmniejszona o 2 cm, a całe nadwozie wydłużono o 4 cm. Zmianom nie uległa jedynie szerokość auta, która wciąż wynosi 192 cm. Powiększenie nadwozia nie spowodowało jednak wzrostu wagi, a wręcz przeciwnie, zmalała ona aż o 208 kg(!)

Cockpit reprezentuje niepowtarzalną klasę samochodu "Centrum dowodzenia" SUV'em jest konsola centralna z 6.5 calowym ekranem dotykowym, za pomocą którego zarządzamy m.in. zestawem audio. Można też zamówić większy, 8-calowy ekran. W desce rozdzielczej, w najbogatszych wersjach, znajduje się również 7-calowy wyświetlacz, podający informacje m.in. z systemu nawigacji oraz audio.

Wnętrze jest przestronne, jak na luksusowego SUV'a przystało. Miejsca wystarczy dla każdego, szczególnie na tylnej kanapie, która w nowej wersji ma także możliwość regulacji - można ją przesuwać w zakresie 16cm, a oparcie ma 3 możliwości ustawienia. Można też zamówić w opcji kanapę w proporcjach 40/60, składaną elektrycznie. Bagażnik natomiast ma pojemność 580-1642 l.

Nowinki technologiczne także są domeną luksusowych aut. Tak więc w Touaregu zauważymy system Area View - cztery kamery umieszczone w grillu, lusterkach i na klapie bagażnika, z których obraz dociera na centralny wyświetlacz. Pozwala to kierowcy utrzymywać pełną kontrolę nad autem w najtrudniejszych warunkach przestrzennych. Natomiast drugi system - Lane Assist przekazuje informacje o martwym polu podczas zmiany pasa ruchu. SUV jest także wyposażony w system odzyskiwania energii z hamowania oraz system Stop- Start.

Na początku w ofercie dostaniemy trzy odmiany silnikowe, z których najciekawszą wydaje się wersja hybrydowa, czyli 3-litrowy silnik benzynowy o mocy 333 KM + elektryczny o mocy 47 KM, co w sumie daje 380 KM mocy i 580 Nm momentu obrotowego. Touareg może się także poruszać używając wyłącznie silnika elektrycznego, osiągając prędkość do 50 km/h. Natomiast prędkość maksymalna auta wynosi 240km/h. Sprint do setki temu prawie 5-metrowemu SUV'owi zajmuje tylko 6,5 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa 8,2 l/100km (dane producenta).

Oferowane silniki, prócz hybrydowego, to:

3.6 V6 FSI; 280 KM; 360 Nm
3.0 V6 TDI; 240 KM; 550 Nm
4.2 V8 TDI; 340 KM; 800 Nm

Wszystkie wersje z napędem 4x4 oraz dyferencjałem o ograniczonym uślizgu - Torsen, a w opcji napęd 4XMotion, pozwalający na blokadę obydwu dyferencjałów.

Nowy Volkswagen Touareg pojawi się na Salonie Samochodowym w Genewie, a w sprzedaży jeszcze w tym roku.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


- 2010-08-26 19:05:52
50 km/h takim autkiem na silniku hybrydowym to chyba w korkach można jeździć... Do mnie najbardziej przemawiają nowinki technologiczne instalowane w takich autach. Ciekawe kiedy taki Area View czy Lane Assist będzie na standardowym wyposażeniu podobnie jak koło zapasowe. Chociaż i bez tego lata się jeździ bez żadnych problemów. Ale nie powiem - tak jak w tytule - auto robi wrażenie

Paweł Robert Kostecki - 2010-03-15 19:48:20
Tutaj możesz podyskutować o artykule https://www.moj-samochod.pl/Nowy_Touareg_robi_wrazenie

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt