Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki, moj-samochod.pl - 13-11-2010 Jeszcze rok temu nad Oplem wisiały chmury bankructwa - widmo zamykania fabryk i sprzedaż marki Rosjanom. Dzisiaj jednak tamte czasy to już niepamiętna przeszłość. Nie tylko udało się Oplowi utrzymać na własnych nogach, ale jeszcze wysoko podskoczyć do góry. Dzięki kilku kluczowym modelom, widmo z przed roku już nie istnieje i marka Opel wręcz zmartwychwstała. Kolejny model, który ma zatwierdzić ten status, to Opel Ampera.
Design
Opel Ampera to nowoczesny samochód o linii usportowionej. Ten 4-miejscowy pojazd charakteryzuje się kilkoma elementami, które nadają mu nowoczesny i indywidualny wygląd. Pierwsze co rzuca się w oczy, to zaślepka czarnego koloru, łącząca reflektory ze światłami przeciwmgielnymi i tworzą przy tym literkę X. Kolejną cechą designu jest bardzo mały grill, przeznaczony głównie na logo. Kolejny element to wysoka, czarna zaślepka pomiędzy szybami a drzwiami, biegnąca od słupka, aż do początku bagażnika. Sam bagażnik jest dosyć podwyższony. Ma to zapewne związek z tym, że gdzieś trzeba było umieścić napęd elektryczny i baterie, przez co, aby nie utracić pakowności, trzeba było po prostu podnieść tą część samochodu.
Wnętrze
Opel Ampera, jak już wcześniej wspomniałem, to 4-osobowy samochód. Wnętrze, jak na Opla przystało, jest z innego świata. Znajdziemy tu miedzy innymi system nagłośnienia i monitory dotykowe firmy BOSE. Brak jakichkolwiek elementów, które przypominają samochody z ostatnich lat, a więc wszystko jest elektryczne, od wskaźników na desce rozdzielczej, po hamulec ręczny. Ponadto, w samochodzie znajdziemy bardzo dużo elementów błyszczących, nadających auty dodatkowej klasy.
Silnik
Prawdziwa rewolucja zaszła w silniku, a raczej silnikach, których ten samochód ma 2. Jeden elektryczny, napędzający samochód, drugi zaś spalinowy, ładujący baterie elektrycznego. Sam samochód, na pełnej baterii, może przebyć dystans pomiędzy 40 a 80 km. Wraz z pełnym bakiem ten zakres zwiększa się aż do 500 km. Silnik elektryczny ma moc 161 koni mechanicznych i rozpędza samochód do 100km/h w 9 sekund. Baterię w samochodzie możemy naładować w normalnym gniazdu 230V w 3 godziny.
Podsumowanie
W Europie samochód ma kosztować około 43 tyś Euro. Sama cena może się wydawać duża względem konkurencji, jednak trzeba pamiętać, że jest to już pełna kwota za ten samochód. W przypadku innych producentów, którzy sprzedają samochody o podobnych właściwościach, trzeba dodatkowo doliczać miesięczny koszt wypożyczenia baterii, co po zsumowaniu daje podobne kwoty.
Opel Ampera przeznaczony jest dla osób proekologicznych i oszczędnych. Teraz pada tylko pytanie, czy wydanie o ponad 20 tyś euro więcej na samochód tych wymiarów, jest rzeczywiście opłacalne i bardziej oszczędne? Jak będą się zmieniały ceny prądu po wejściu na rynek większej ilości tego typu samochodów, co z kolei zwiększy zapotrzebowanie na elektryczność? Osobiście nie uważam aby samochody elektryczne lub hybrydowe, były ekologiczną alternatywą dla zwyczajnych, produkowanych dotąd aut z silnikami wyłącznie spalinowymi. Jeżeli jednak nie popieracie mojego stanowiska i chcielibyście zostać e-Pionierami, zapraszam Was serdecznie na stronę przygotowaną przez Opla.