Fot. Opel
Trudno od nowej linii Opla Astry nie pisać inaczej jak idealna. Wobec swojego poprzednika stał się trochę mniej sportowy kładąc bardzo mocny nacisk na elegancję i prezentację. Co też odzwierciedla się mocno w opcjonalnym wyposażeniu, które czasem trudno znaleźć w segmencie wyżej ulokowanych samochodów. Opel Astra to pierwszy samochód kompaktowy, który wyposażony będzie w matrycowe reflektory LED IntelliLux, które to czynią z nocy dzień i przy tym nie oślepiają jadącego z nad przeciwka kierowcę. Nie tylko świecą lepiej, ale mają także zdecydowanie dłuższą żywotność od tradycyjnych, halogenowych oraz bi ksenonowych świateł. Mocno zaakcentowany jest także nowy grill, którego chromowe poziome linie łączą się z reflektorami i czynią z niego naturalne przedłużenie. Górna lekko obniżona linia samochodu zakończona jest niedużym jednak dobrze wpasowanym spoilerem.Fot. Opel
Wnętrze nowego Opla Astry prezentuje się jeszcze bardziej okazale. Lepszej jakości materiały, jeszcze bardziej spójny design deski rozdzielczej. Trudno było się spodziewać tak dużej poprawy wobec poprzedniego model, któremu także trudno zarzucić pod tym kątem większych braków. Wobec poprzednika wnętrze otrzymało więcej przestrzeni, zarówno z przodu jak też z tyłu, i to przy mniejszym rozstawie osi. Wewnątrz jeszcze mocniej zagościła się elektronika, nie tylko dzięki nowemu systemu internetowemu OnStar - systemu którego wizytówką będzie Astra, która pozwala między innymi zrobienie z samochodu bezprzewodowego routera. Dzięki nowym rozwiązaniom oraz dostępu do internetu, prosto i bez problemowo można będzie na bieżąco sprawdzać co się dzieje na świecie jak też korzystać z wielu przydatnych aplikacji dodatkowych.Fot. Opel
Pod maską nowego Opla Astry na razie ulokowane zostały trzy jednostki napędowe. Jedna wysokoprężna o pojemności 1.6l i mocy 95KM. Podstawową jednostką benzynową będzie stanowić 1 litrowy turbodoładowany silnik z mocą 105 koni mechanicznych. Na szczególną uwagę może jednak liczyć nieco silniejsza 1.4l jednostka z mocą 145 KM i zaledwie trzema cylindrami. Co zapowiada bardzo ekonomiczną jazdę jednak dzięki turbosprężarce także dynamiczne osiągi i dostęp do mocy nawet w przy niskich obrotach. Za lepsze wartości spalania będzie także odpowiadała mocna redukcja wagi, która sięga od 120 nawet do 200 kg w zależności od wybranej opcji.Fot. Opel