Peugeot 508 RXH - nowa duma francuskiej floty

Rozmiar tesktu A A A
-
Peugeot 508 RXH - nowa duma francuskiej floty
Ten model widzieliśmy dotąd z w innych wersjach, jednak Peugeot uznał, że combi można powiększyć i jeszcze dopracować. Nie byłoby go prawdopodobnie, gdyby nie sukcesy 508 Saloon i SW po wprowadzeniu wiosną tego roku. Zapewne to one dodały marce odwagi do wdrożenia ulepszeń, co w efekcie ma przynieść jej teraz chwałę i ustanowić nowe standardy.


Odważny design

508 RXH reprezentuje ambicje marki do awansowania w tej klasie samochodów. Postawiono na zbudowanie nowego wizerunku i stylu, zachowując przy tym znane, charakterystyczne elementy, jak na przykład nazwa modelu z centralnym 0 pośród 3 cyfr.

Agresywny temperament jest najbardziej widoczny z przodu auta, który stał się bardziej wyrazisty. Grill, z uwagi na większy rozstaw kół (o 40mm), ma wydłużoną dolną krawędź, a wpasowano go w zderzak, tak, aby wydawał się unosić w powietrzu - nad tym efektem starannie pracowali projektanci, czerpiąc inspirację ze świata lotnictwa. Towarzyszą mu intrygująco zaprojektowane reflektory do jazdy dziennej, które według Peugeota mają przypominać pazury lwa - po 3 z każdej strony maski. Cały model jest również wyższy od poprzednich wersji o 50mm.

Dla tej wersji 508 wybrano kolor satynowy, który kojarzy się z elegancją i prestiżem, a to w efekcie przyczynia się do pozycjonowania tego wozu w świecie wyrafinowanej klasy premium.

Elegancja wewnątrz

Styl w środku jest kontynuacją atmosfery i jakości wykonania, które widać na zewnątrz. Łączy się to z łatwością kontroli wszystkich systemów. Czołową technologią jest tu HYbrid4, którego sposób obsługi został zaprojektowany jako kombinacja tradycyjnej przekładni z komputerową myszą, nazwaną "manettino".

Nietypowe, białe podświetlenie wszystkich elementów wnętrza, jest elementem współtworzącym specyficzny nastrój wewnątrz. Na pokładzie znajdziemy także automatyczny hamulec ręczny, system dostępu bez kluczyka, Hi-Fi firmy JBL i kolorowy wyświetlacz HUD - dosyć znane i ciekawe rozwiązanie, zaczerpnięte żywcem z samolotów myśliwskich.

Bagażnik do praktycznych zastosowań

423l podstawowej pojemności, w kształcie prostokątnym, powinno wystarczyć nawet do większych wyzwań. Zwłaszcza, że ta przestrzeń jest wspierana schowkami pod podłogą o pojemności 11l. Dla większej wygody bagażnik posegmentować, używając specjalnych barier, a oprócz tego łatwo złożyć tylną kanapę, dzieloną w tradycyjnym stosunku 2/3.

HYbrid4

Pod tą nazwą znajduje się technologia połączenia diesla z silnikiem elektrycznym, która ma logiczne uzasadnienie, zapewniając wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa - w cyklu mieszanym nawet 4,2l/100 km. Z kolei cichy napęd elektryczny nadaje się do efektywnego i ekologicznego przemieszczania w mieście (mamy tu dostępny tryb ZEV, pozwalający jechać bez używania silnika spalinowego)

Moc, przy połączeniu obydwu silników, dochodzi do 200 KM - diesel daje od siebie 163, a silnik elektryczny - 37, przekazując przy tym 300Nm momentu obrotowego na przednie i 200 na tylne koła. Dzięki zastosowaniu tych rozwiązań, emisja CO2 utrzymuje się na poziomie 109g/km.

Peugeota 508 RXH zobaczymy w salonach wiosną przyszłego roku.
mój-samochód.pl https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png

Ostatnie komentarze


Kacprowicz - 2011-10-26 20:27:18
Myślę że po prostu zaczęli obserwować rynek i to, co serwuje konkurencja. Widać tu pewne cechy japońskiej linii

Pan X - 2011-10-26 18:08:52
Nawet ładny jak na francuza, czyżby w końcu zatrudnili kogoś kto zna się na projektowaniu samochodów

Paweł Robert Kostecki - 2011-10-26 14:23:14
Tu możesz podyskutować o artykule: https://www.moj-samochod.pl/Peugeot_508_RXH___nowa_duma_francuskiej_floty

Dodaj twój komentarz

Imię i Nazwisko / Ksywa
E-mail ( Informuj mnie o nowych wpisach. )
Treść

Twoja wypowiedź musi zostać sprawdzona przez naszych administratorów, akceptowane będą tylko wypowiedzi zgodne z regulaminem forum magazynu motoryzacyjnego mój-samochód.pl.

Śledz nas

Fanpage na facebook Profil na twitter Profil na Google+ Profil na Pinterest

Giełda





© 2010 - 2024 Internetowy magazyn motoryzacyjny moj-samochod.pl Redakcja|Reklama|Regulamin|Polityka Prywatności|Kontakt