Fot. Audi
Audi A5 przeszedł gruntowną przemianę. Jego mocno zmodyfikowany grill to pierwsze co się rzuca w oczy. Nabrał on teraz kształt szerokiego trapezu zakończony po bokach reflektorami o zmienionym wyglądzie. Zwiększony rozstaw osi ( 2.824 m ), zmniejsza zwisy zarówno z przodu jak też z tyłu. Co pozytywnie wpływa na elegancką część stylistyki nowego modelu Audi. Trójwymiarowe ukształtowania blachy wprowadza do wyglądu dodatkowo grę światła i cieni. Nowe większe nadkola idealnie odwzorowują do tego charakterystykę napędu quattro. Zmiany wprowadzone w stylistyce przyniosły do tego oszczędność 15 kg tylko na samym nadwoziu. W sumie wszystkie modyfikacje wprowadzone w samochodzie przekładają się na zmniejszoną wagę aż o 85 kg.Fot. Audi
Piękna stylistyka bez odpowiednich jednostek nie ma racji bytu. Audi przygotowała dla nowej generacji rodziny samochodów Audi A5 bogatą ofertę silników. Klienci będą mieli do wyboru pomiędzy trzema jednostkami wysokoprężnymi, dwoma turbodoładowanymi benzynowymi TSI oraz jedną zasilaną gazem. W przypadku modelu S5 dochodzi jeszcze jedna dodatkowa TFSI jednostka V6. Silniki benzynowe będą dysponować mocami 190 KM ( 2.0 TFSI ) oraz 252 KM ( 2.0 TFSI ). Wysokoprężne odpowiednio 190 KM ( 2.0 TDI ), 218 KM ( 3.0 TDI ), 286 KM ( 3.0 TDI ). Silnik napędzany gazem oparty będzie na dwulitrowej jednostce o mocy 170 KM. Najmocniejszy silnik, który dostępny będzie wyłącznie w modelu S5 dysponować będzie mocą 354 KM oraz 500 Nm. Do tego dochodzi napęd quattro oraz 8 biegowa przekładnia wyposażona w dwa sprzęgła. Dzięki tym wartością sportowa wersja rodziny Audi 5 osiąga 100 km/h w 4.7 sekundach.Fot. Audi
Wnętrze nowego Audi A5 i S5 emanuje spokojem i porządkiem. W środkowej części konsoli znajduje się duży 8,3 calowy dotykowy ekran, kryjący w sobie system obsługi samochodu i multimediów MMI. System MMI posiada 10 GB wbudowanej pamięci, a rozdzielczość ekranu wynosi 1024x480 piksele. Za odpowiednie nagłośnienie odpowiedzialny będzie 775W system audio firmy Bang&Olufsen składający się z 19 głośników. Kierowca będzie mógł mieć swój własny 12,3 calowy ekran w desce rozdzielczej. Wszystkie analogowe wskaźniki zastąpione zostaną wtedy przez cyfrowy wyświetlacz, na którym kierowca może przeglądać najważniejsze do jazdy informacje. Wobec poprzedniej generacji samochód dysponuje większą ilością miejsca, która idzie przede wszystkim w lepszą ergonomie rozłożenia siedzeń. Pozwalając podnieść poziom komfortu, co ważne jest przede wszystkim w dłuższych podróżach. Dla poprawienia samopoczucia, będzie można modyfikować kolor oświetlenia wewnątrz samochodu. Do wyboru będzie 30 kolorów.Fot. Audi