Fot. Renault
Nowy Renault Twingo to wszystko tylko nie nudny samochód. W przedniej części nadwozia widać pokrewne rysy znane z pierwszej generacji tego modelu, wzbogacone o kształt lamp z Renault 5. Oczywiście konstrukcyjnie zastosowano najnowsze rozwiązania zarówno technologiczne jak też materiałowe. Warto także wspomnieć, że Renault Twingo będzie miało niemieckiego brata w formie Smarta ForTwo. Nad rozwojem małego samochodu Renault wraz z Daimlerem pracowali od 2008 roku.Fot. Renault
Ciekawym rozwiązaniem w ramach zwiększenia ładowności samochodu, było przeniesienie silnika z przodu pojazdu, pod bagażnik. Przez to zyskano nie tylko na dodatkowym miejscu, ale także przeniesienie napędu z przednich kół na tylną oś. Pojazd dostępny będzie w jednym z dwóch silników benzynowych, nowa 1l jednostka o mocy 70 KM i momencie obrotowym 91 Nm. Druga mocniejsza, ale już stosowana jednostka w samochodach tego producenta - 0,9l napęd o mocy 90KM i 135Nm.Fot. Renault
Przełożenie silnika do tyłu pozwoliło konstruktom na kilka kluczowych zmian w konstrukcji samochodu. Jedna z nich to powiększenie miejsca wewnątrz samochodu aż o 22 cm, przy jednoczesnym skróceniu pojazdu o 10 cm. Wymiary nowego Renault Twingo prezentują się następująco 3.59m długości, 1.64m szerokości i 1.55m wysokości. Rozstaw osi także znacznie urósł do 2.49m, co daje dodatkowe 13cm wobec aktualnej generacji. Pojemność obu bagażników wynosi razem 271l, rozkłada się to na 219l z tyłu o raz 52l z przodu. Maksymalna długość przedmiotu do przewozu to 2.20m. Kolejnym plusem nowego usytuowania jednostki napędowej, to zwiększenie możliwości skrętnych Renaulta Twingo, co stanowi duży atut w użytkowaniu miejskim - do pełnego zawrócenia wystarczą niecałe 9m.Fot. Renault
Mocna strona nowego Renault Twingo to jego bogate wzornictwo, każdy kupujący będzie mógł dostosować samochód zgodnie ze swoim upodobanie i wizją. Warto także zaznaczyć, że samochód będzie można wyposażyć w jeden z dwóch dostępnych systemów multimedialnych. Jeden to już tradycyjny dotykowy ekran do sterowania samochodem, zaś drugi wykorzystuje komórkę, na którym wyświetla wszystkie informacje związane z multimediami i informacjami pojazdu.