Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 16-08-2012 Tak w skrócie można nazwać to, co stało się z najnowszą odsłoną flagowego modelu ze stajni Land Rover. Range Rover to samochód, który przejeżdza ulice i bezdroża już od ponad 40 lat. W swojej długiej historii doczekał się jak narazie tylko 3 generacji. 2012 będzie rokiem, kiedy pojawi się kolejna wersja tego modelu (nie uwzględniając usportowionej wersji z 2005 roku).
Range Rover przeszedł szereg unowocześnień. Jedną z najbardziej pokaźnych jest odchudzenie go o 420kg wobec poprzednika, bez utraty miejsca, czy funkcjonalności. Brytyjski producent uzyskał ten wynik dzięki wymianie ciężkiego stalowego nadwozia na nowe, wykonane z lekkiego aluminium.
Zmniejszenie wagi samochodu pozwoliło na zwiększenie osiągów, przy równoczesnym obniżeniu emisji dwutlenku węgla. Kolejnym ulepszeniem nowego Range Rovera jest zastosowanie zawieszenia pneumatycznego, co nieporównywalnie zwiększa komfort podróży nawet po drogach gorszej jakości.
Do poprawienia właściwości jezdnych w terenie opracowany został system Terrain Response. System ten analizuje na bieżąco warunki jazdy i wybiera najbardziej optymalne ustawienia, zapewniając najlepszą z możliwych charakterystykę sterowania pojazdem. Aby zapewnić swoim przyszłym klientom trwałość i bezpieczeństwo, Land Rover poddał nowego Range Rovera wyczerpującym testom. Flota samochódów w okresie 18 miesięcy przebyła ponad milion mil w ponad 20 krajach świata, pokonując trasę bogatą w każde możliwe warunki pogodowe.
Range Rover to nie tylko SUV o rewelacyjnych terenowych i ulicznych właściwościach jezdnych, ale także ikona luksusu w wykonaniu brytyjskim. W nowym modelu zastosowano ulepszoną powłokę na przedniej oraz bocznych szybach, uzyskując tym samym obniżenie poziomu hałasu, który przedostaje się do kabiny. Pasażerowie na tylnej kanapie dostali dodatkowe 12 cm na nogi, a zatem większy komfort (dla bardziej wymagających będzie ponadto dostępny pakiet Executive Class).
Oczywiście w tym samochodzie nie może zabraknąć benzynowego silnika V8. Prócz niego w ofercie znajdą się także jednostki wysokoprężne TDV6 i SDV8, których szczegółowe dane techniczne producent udostępni podczas targów w Paryżu. Nowy model znajdzie się w gamie modeli już we wrześniu w wybranych krajach. Do klientów trafi jednak dopiero na początku 2013 roku.