Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 18-02-2017 Rankingi to ważny element strategi wielkich producentów, dzięki nim widać czego pragną klienci oraz jakim zaufaniem darzą daną markę. Od już przeszło 13 lat najlepiej sprzedającym się samochodem to model Corolla japońskiego producenta Toyota. Mimo lekkiej straty o 3.6% wobec 2015 roku, samochód nie miał sobie równych. W 2016 roku na ulice zjechało ponad 1.3 miliona nowych kompaktowych sedanów. Drugie miejsce odbił sobie Ford F150, model który nie jest w Europie dostępny. Cieszy się wielkim uznaniem w Stanach Zjednoczony oraz w Kanadzie. Do miliona sprzedanych egzemplarzy zabrakło trochę ponad 6 tyś samochodów. Tutaj nastąpił wzrost sprzedaży aż o 7,6%. Trzecie miejsce przypadło najbardziej popularnemu modelu z Niemiec, Volkswagenie Golfie. Volkswagen Golf mimo licznych wcieleń, wersji oraz nadwozi nie był w stanie utrzymać drugiego miejsca i zakończył rok 2016 ze spadkiem na poziomie 6,2%. Poza podium ze stratą ponad 100 000 modeli znalazł się dopiero co odświeżony Hyundai Elantra. Na ten model zdecydowało się ponad 788 000 osób co oznacza wzrost o 3,5%. Kolejne miejsce przypadło pierwszemu przedstawicielu segmentu SUV. Japońska Honda CR-V dostarczona została do ponad 752 000 osób, co stanowi nowy rekord sprzedażowy tego modelu. Największą stratę w rankingu najlepiej sprzedających się modeli w 2016 roku zaliczył Ford Focus. Do salonów po ten model poszło aż o 11,7% mniej zainteresowanych. Powodem tak dużej straty można szukać we wprowadzeniu modelu Ford Escort na Chińskim rynku. Nowość rynkowa pozycjonowana w segmencie C sprzedana została w nakładzie prawie 300 000. Dodając do tego liczbę sprzedanych Focusów, która wynosi ponad 734 000 auto. Amerykański kompaktowy samochód bez problemu zajął by drugą pozycję. Na siódmy miejscu znalazł się drugi model Toyoty i drugi SUV w zestawieniu. Na wyżej zawieszony japoński model do salonów wybrało się 724 000 razy co stanowi wzrost sprzedaży o 9,4%. Najmniejszym przedstawicielem 10 najlepiej sprzedających się samochodów to Volkswagen Polo. Ten model trafił na rynek ponad 704 000 razy. Dziewiąte miejsce zajęła Honda ze swoim nowym kompaktowym modelem Civic. Ten samochód z salonów japońskiego producenta zjechał ponad 668 000 razy. Ostatnie miejsce w rankingu zajmuje Toyota Camry. Auto niemalże dorównało modelu Ford Focus w stracie rynkowej. Na japońską limuzynę zdecydowano się w 2016 roku aż o 11,5% mniej razy.