Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 09-08-2012 Czy będzie to kolejna rewolucja na rynku motoryzacyjnym, zapoczątkowana przez Audi? Producent ma już na koncie kilka udanych pionierskich ruchów na motoryzacyjnej szachownicy. Na przykład kilka lat temu zapoczątkował erę świateł dziennych, wykonanych w technologii LED. Patent sprawdził się i w ciągu kilku lat każdy producent w swoich samochodach zastosował taką technologię. Czy jednak nowy pomysł również okaże się zaraźliwy i zobaczymy cyfrowe lusterka wsteczne we wszystkich samochodach na rynku, czas pokaże. Na razie rozwiązanie trafi do najnowszego ekologicznego dziecka marki - Audi R8 e-Tron.
Ta technologia swój debiut miała w modelu R18 e-Tron Quatro i Ultra, podczas 24-godzinnych wyścigów Le Mans. Nawiasem mówiąc rywalizacja tych modeli Audi zakończyła się potrójną wygraną. System przy tak wymagającym wyścigu okazał się więc niezawodny.
Cały system składa się z kamery i 7,7-calowego ekranu AMOLED ( technologia stosowana w ekranach telefonów komórkowych). Kamera jest umieszczona w aerodynamicznej obudowie, która zimą może być ogrzewana. Dzięki zaawansowanej technologi niewielki obiektyw jest w stanie objąć większy obszar, niż tradycyjne lusterko, podnosząc dzięki temu poziom bezpieczeństwa. Kamera jest ponadto w stanie zniwelować ryzyko oślepienia kierowcy z powodu źle ustawionych reflektorów samochodu jadącego z tyłu.
Audi pracuje także nad tym, aby w elektronicznym lusterku pojawiały się dodatkowe informacje, wspierające obserwację otoczenia.