Fot. Volvo
Wszystko rozpoczęło się od modelu Duett. Samochód został wprowadzony do produkcji w 1953 roku. Dzięki rewolucyjnemu nadwoziu, samochód od razu przypadł do gustu. Rewolucyjne nadwozie przyczyniło się, że samochód był tak samo komfortowy jak inne dostępne w tych czasach z dodatkową zaletą pakowności. Kolejny model Amazon, znany też jako Volvo 221 był dostępny zarówno jako wersja osobowa jak też dostawcza. To w tym modelu zastosowano po raz pierwszy dzieloną tylną klapę – podobny mechanizm jak w pierwszej generacji XC90.Fot. Volvo
Volvo 1800 ES mimo nie dużego sukcesu sprzedażowego wyprzedził nieco epokę. Wyprodukowano zaledwie 8 tyś sztuk tego pojazdu, dzisiaj jest bardzo pożądanym modelem w kręgach kolekcjonerów. Był to pierwszy przedstawiciel popularnych dzisiaj kombi Shooting Break. Samochód swoją premierę miał w 1971 roku. Synonim stylistyki prawdziwego kombi, która przetrwała do dnia dzisiejszego zaprezentowana została w modelu Volvo 245. Charakterystyczny kanciasty design pojawił się w ofercie szwedzkiego producenta w 1974 roku. Był to także pierwszy seryjnie produkowany samochód z turbodoładowanym silnikiem.Fot. Volvo
Model 960 to pierwszy samochód w ofercie Volvo z oznaczeniem V90. Jednak wyłącznie w połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem. Kolejna ewolucja modelu miała oznaczenie 850. Rewelacyjne wykonanie, luksusowe wnętrze oraz pierwsze kombi produkowane seryjnie, które przyspieszało poniżej 7 sekund do 100 km/h. Kolejny etap w rozwoju kombi w Volvo to model V70 i jego wyżej zawieszona odmiana XC70. Nowy akapit w historii Volvo i nadwozia kombi napisany zostanie już 18 lutego. Wtedy zobaczymy czy Volvo pozostanie wierne tradycyjnemu kombi czy też spróbuje ponownie z popularnymi dzisiaj Shooting Breakami.Fot. Volvo