Fot. Volvo
Volvo zamierza rozwijać te jednostki we własnym zakresie. Ma to nie tylko przynieść oszczędności w samej produkcji, ale także rozwiązać wiele problemów logistycznych i dzięki temu obniżyć koszty operacyjne. Oprócz najlepszego bezpieczeństwa w całym świecie motoryzacyjnym, Volvo od kilku lat także stara się być jednym z wiodących producentów dbających o wpływ ich samochodów na środowisko naturalne.Fot. Volvo
Własne rozwiązania tych dwóch jednostek posiadają lepsze parametry niż ich dotychczasowe rozwiązania. Tak też jednostka wysokoprężna D2, która dotychczas miała moc 115 będzie miała teraz 120KM. Moment obrotowy wzrasta o 10 do 280Nm. Mimo małych zmian przyspieszenie tej jednostki w przypadku popularnej V40 spada z 11,9 do 10,5 sekund aby osiągnąć 100km/h. Na miejsce poprzedniej T3 od Forda, będą teraz dwa T3 własnej produkcji. Jedna z manualna skrzynią biegów będzie posiadała pojemność 2.0 litrów, pojemność jednostki z automatyczną skrzynią biegów wynosić będzie 1.5l. Moc w obu silnika będzie wynosić 152KM, a moment obrotowy 250Nm. W przypadku V40 z nowym silnikiem oraz manualną skrzynią biegów przyspieszenie do 100 km/h będzie wynosić teraz tylko 8,4 sekund.Fot. Volvo
W przeciągu trzech lat pojawić mają się pierwsze trzy cylindrowe jednostki. Nowe silniki mają mieć mniejszą pojemność, lecz tą samą lub też większą moc. Dzięki temu klient nie straci nic na dynamiczności samochodu, jednak stację benzynową będzie musiał odwiedzać zdecydowanie rzadziej.