Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kacprowicz - 25-10-2011 Subaru zaprezentowało nowy typ Crossovera, który ma się wyróżniać połączeniem eleganckiej prezencji, ze sportowo-kompaktowym stylem. Fundamentalny pomysł na ten model można opisać w 2 słowach: miejska przygoda.
Japoński pomysł na europejski rynek
Pojazd został stworzony do codziennej ekscytacji podczas dynamicznego prowadzenia w miejskich warunkach. Dlatego Subaru starało się zapewnić balans pomiędzy efektywnością i ekonomią, a przyjemnością prowadzenia. XV ma być jednocześnie sportowy i elegancki, zachowując muskularny, energetyczny design.
Hasła, którymi kierowano się podczas projektowania, to "profesjonalne narzędzie" i "stylowy design". W efekcie elegancka, opływowa sylwetka zestawiona jest z kreatywnie zaprojektowanymi, 17-calowymi alufelgami, opakowanymi w koła o zmniejszonym oporze tocznym. Z przodu w oczy rzuca się hexagonalny grill, który jest jedną z cech charakterystycznych całej floty Subaru. Reflektory natomiast, z drapieżnym, orlim spojrzeniem, oświetlają szerokie pole, dając odpowiedni zakres widoczności.
Dynamiczny styl prowadzenia ma być jednak przyjazny dla środowiska i bezpieczny, dlatego projektanci zastosowali szereg usprawnień. Zaprojektowano na przykład większe okna i specjalne trójkątne szyby przy bocznych lusterkach Popracowano także nad rozmieszczeniem bocznych słupków.
Zaproszenie do środka
Klimat wewnątrz jest kombinacją metalu, skóry i tkaniny, skomponowaną dla zapewnienia komfortu i poczucia luksusu wśród podróżujących.
Ze środkowej części cockpitu spogląda dobrze widoczny, wielofunkcyjny, intuicyjnie obsługiwany ekran LCD, który dostarcza informacji przydatnych podczas prowadzenia, takich, temperatura na zewnątrz, zużycie paliwa, czas podróży i jej średnia prędkość - tyle w wersji standardowej.
W wyższej natomiast można spodziewać się 4,3 - calowego wyświetlacza w pełnym kolorze, który pomaga kierowcy prowadzić bardziej inteligentnie, nie tylko wyświetlając dane na temat ekonomii i ekologii jazdy, ale również pomagając kontrolować te wartości. Na dodatek wysyła komunikaty w okienkach pop-up. Przykładowo na temat temperatury nawierzchni w warunkach zimowych i statusu systemów sterowania autem. A jeśli pojawia się problem z którymś systemem, kierowca jest powiadamiany zarówno poprzez okienko pop-up, jak i lampką ostrzegawczą na tablicy rozdzielczej. Na tym ekranie może się również wyświetlać obraz z kamery cofania.
Rozstaw kół został poszerzony, a struktura wewnętrzna drzwi poprawiona. Przestrzeń zdobytą w ten sposób wykorzystano do zwiększenia miejsca na nogi, barki i łokcie pasażerów. Równocześnie, dla zapewnienia komfortu podróżowania niezależnie od miejsca siedzenia, fotele zostały tak zaprojektowane, aby możliwie dopasowywały się do sylwetki, dając tym samym dobre trzymanie na zakrętach i podnosząc komfort podróży.
Dynamicznie do przodu
Po raz pierwszy od 21 lat Subaru zdecydowało się stworzyć silnik, który zastąpi "EJ" używany dotąd w modelach osobowych tej marki. Nową, sztandarową od tego momentu jednostkę, dla zapewnienia lepszej efektywności, zamontowano poziomo. Dla XV przygotowane zostały 3 jednostki napędowe (spełniające normę Euro 5), z systemem start-stop:
- 1.6i - w porównaniu do 1.5 z obecnych modeli, zwiększa wydajność przy każdej prędkości, a przy tym zachowuje balans pomiędzy efektywnością i wywoływaniem dreszczy u kierowcy, podczas reakcji silnika na każdy ruch pedału gazu. Zapewnia kompromis pomiędzy dynamiką jazdy, ekologią i ekonomią.
- 2.0i - ma zapewnić bardzo sprawne przyspieszanie i komfort podróżowania, oferując wysoki moment obrotowy, idealny do wykorzystania na co dzień w miejskich sytuacjach.
- 2.0D - cechuje go wysoki moment obrotowy nawet przy niskich prędkościach, oraz wysoka wydajność przy zredukowanej emisji CO2. Ten silnik, zaprojektowany specjalnie dla Europejczyków, zyskał już pozytywne opinie.
Dla diesla i 2-litrowej benzyny przygotowano 6-biegową przekładnię manualną, a dla wersji 1.6l - 5-biegową. Do całego tego zestawu dodano symetryczny napęd 4x4.
Suma
Subaru stworzyło XV z myślą o samochodzie przydatnym na co dzień. Asystencie kierowcy, który zadba o jego bezpieczeństwo, komfort i pozostawi mu tylko czerpanie radości z jazdy. Na rynku średnich SUVów jest już trochę tłoczno, dlatego Japończycy zrobili wszystko co w ich mocy, aby zaprezentować wyróżniające się nadwozie, zawierające w swoim obrębie nawet więcej, niż potrzebne do codziennego użytkowania. Ten model może być wart uwagi, ze względu na niezawodność marki i niecodzienne rozwiązania techniczne.