Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 16-03-2018 Toyota przygotowuje się do ewolucyjnej zmiany w oferowanych przez siebie modelach na rynku Europejskim. Jest nią rezygnacja z napędów wysokoprężnych i to już od przyszłego roku. Nie będzie to jednak całkowita rezygnacja, silniki zasilane dieslem pozostaną wyłącznie w samochodach użytkowych jak Hilux, Land Cruiser, Proace. jak też w Toyota ProAce Verso. Zmiana ta nie będzie aż tak dotkliwa dla Toyoty, gdyż niecałe 10% sprzedawanych samochodów japońskiego producenta w Europie to pojazdy z napędem wysokoprężnym. Ponadto jak pokazały wyniki sprzedaży nowego Toyota C-HR, diesle nie jest potrzebny aby samochód sprzedawał się rewelacyjnie. Pod warunkiem że w jego ofercie znajduje się napęd hybrydowy. Te układy napędowe w ogólnym zestawieniu stanowiły aż 41% wszystkich sprzedanych modeli osobowych Toyoty w Europie. Oferta silników dla nowego Auris trzeciej generacji wyglądać będzie następująco: 1,2l silnik benzynowy o mocy 116 KM, 1.8l napęd hybrydowy o mocy 122 KM oraz 2.0l napęd hybrydowy o mocy 180 KM.