Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 26-09-2012 Japoński producent to prekursor samochodów elektrycznych na światowym rynku. Wypuszcza on na rynek z roku na rok coraz więcej pojazdów z alternatywnym napędem. Jednak nadszedł czas na 100% elektroniczny pojazd. iQ EV powstał z myślą o mieście i wygodzie.
Wymiary nie odbiegają zbytnio od tych tradycyjnego modelu. IQ EV jest dłuższy o 13,5 cm i jego (teraz liczy sobie 3,12m ), a pozostałe miary, to 1,68m szerokości, 1,50m wysokości i 4,1m średnicy zawracania. Te właśnie liczby czynią go idealnym wojownikiem na miasto. Rozstaw osi wynosi 2m. Wobec swojej wersji benzynowej samochód stał się o 125kg cięższy, a spowodowane jest to głównie ciężarem baterii litowo-jonowych.
IQ EV napędzany jest przez elektryczny silnik, który legitymuje się mocą 64 KM i momentem 163Nm. Nie daje to pojazdowi nie wiadomo jakich osiągów, ale czy w mieście potrzeba więcej? Do 100km/h ta mała Toyota potrzebuje 14s, a na w pełnej baterii jest wstanie przejechać do 80km. Naładowanie 100% baterii trwa do 3 godzin, zaś tryb szybki, który trwa zaledwie 15minut, pozwala na zapełnienie energią do 4/5 pojemności baterii. Maksymalna prędkość, którą samochód jest w stanie uzyskać, to 125km/h