Nawet do 25% niższe spalanie
Rozmiar tesktu A A A
Paweł Kostecki -
19-03-2010
Nie jest to żadna magia każdy kto tylko się trochę postara może zaoszczędzić nawet do 25% zużycia paliwa. Poniżej przedstawię kilka sposobów jak to zrobić.
1. Szybka zmiana biegów
Poprzez szybkie przełączanie biegów można znacznie zredukować spalanie naszego samochodu. Gdy wskazówka dobija do 2000 obrotów, zmień bieg i jak najszybciej przejdź na 5/6 bieg.
2. Ograniczaj krótkodystansowe drogi
Na pierwszych kilometrach, kiedy nasz silnik się jeszcze nie rozgrzał, spalanie może osiągać nawet do 30l / 100km. Więc jeśli zamierzasz pójść na pocztę i masz do niej tylko 1 km, zostaw samochód. Będzie to lepsze dla twojej kieszeni, zdrowia i środowiska.
3. Jazda z głową
Możesz dzięki temu zaoszczędzić nawet do 40% wydatków na paliwo. Unikaj szybkiego przyspieszania lub nagłego hamowania. Przewiduj co się dzieje na ulicy. Jeśli widzisz żółte światło paręnaście metrów przed sobą ,nie przyspieszaj. Niech Twój samochód sam potoczy się do świateł. Nie przyspieszaj nagle aby zaraz potem zahamować.
4. Ogumienie
Sprawdź czy ciśnienie w oponach jest zawsze na maksymalnym dopuszczanym poziomie – ciśnienie mniejsze 0,2 bar to do 10% większe zużycie benzyny. Możesz także zakupić specjalne opony które pozwalają zredukować spalanie do 5% - ich koszt to średnio 400 zł .
5. Lepiej wozić powietrze niż rupiecie
Usuń wszelki zbędny balast z samochodu. Jeśli nie wieziesz dziecka to po co Ci fotelik? Każde 100 kg to 0,3l więcej spalonej benzyny.
6. Aerodynamika
Zdejmij bagażnik dachowy gdy go nie potrzebujesz - każdy dodatkowy element zwiększa opór samochodu, przez co auto potrzebuje więcej energii, aby osiągnąć daną prędkość. Co za tym idzie - większe spalanie.
7. Elektronika i inne zabawki
Używaj klimatyzacji z głową. Średnio klimatyzacja pobiera 0,7l benzyny na godzinę. Także używaj tylko podgrzewanych szyb jeśli ich naprawdę potrzebujesz, zamiast przy każdym uruchomieniu samochodu, aby więcej diodek się świeciło.
8. Olej
Używaj tylko dobrych olejów. Złe oleje nie tylko zwiększają zużycie benzyny, ale i szybszą degradacje silnika.
9. Korki
Jazda w korkach bywa uciążliwa, ale także kosztowna. Korzystaj z jazdy na „luzie”. Gdy widzisz że będziesz stał dłużej niż 20 sekund wyłącz silnik. 1 godzina stania w korkach to +1 l zużycia benzyny.
10. Zima
Nie odpalaj silnika i nie czekaj aż się rozgrzeje silnik, gdyż w ten sposób bardzo wolno się nagrzewa. Lepiej przez pierwsze kilkanaście metrów jechać na większych obrotach. Wtedy silnik szybciej dojdzie do idealnej temperatury i spalanie spadnie.
11. Wykorzystuj ulice
Jeżeli znajdujesz się na spadku, wykorzystaj to. Nie musisz dodawać gazu, samochód sam się rozpędzi.
mój-samochód.pl
https://www.moj-samochod.pl/grafika/naglowek/logo_naglowek.png
Ostatnie komentarze
Sławomir Wlazło - 2016-06-07 13:27:13
Dzięki wodorowaniu silników uzyskujemy wyniki od 1 do 1,5 l mniej ropy na 100 km , wyczyszczony układ spalania , dzięki lepszym przepływom i zwiększeniu ciśnienia w komorze spalania daje takie efekty .
Kilka prezentacji na you tube : autonagar.pl
Jak to robią w UE na : decalaminage moteur hydrogene.
- 2010-08-23 23:25:25
Zarówno punkt 9 artykułu Korzystaj z jazdy na luzie.
oraz to co pisze przedmówca
Jeśli widzisz, że światło się zmienia na czerwone wrzuć luz i dotocz się do skrzyżowania zamiast z piskiem hamować tuż przed
to niestety z tego co mi wiadomo bzdury. Oszczędzać paliwo można podczas hamowania silnikiem 0,0 l/100km,. a nie podczas jazdy na luzie. Wielokrotnie sprawdzane za pomocą "aktualnego spalania" na wyświetlaczu w samochodzie oraz wielokrotnie powtarzane w tekstach o ekojeździe. Naprawdę nie wiem skąd wytrzasnęliście, że jazda na luzie zmniejsza spalanie...
- 2010-08-03 20:40:26
Jestem jeszcze młody i niedoświadczony - ale mój ojciec jest specjalista w tego typu sprawach - ma w końcu prawko już 32 lata i to o czymś świadczy... zwłaszcza, że jeździ dużo i często - bywało, że 200-300 tys km rocznie, dlatego z jego doświadczenia i po części z mojego - choć ja to stosuję z mniejszą wprawą - dopiszę jeszcze 1 punkt: [b]Jeśli widzisz, że światło się zmienia na czerwone wrzuć luz i dotocz się do skrzyżowania zamiast z piskiem hamować tuż przed[/b] Oczywiście wszystko z umiarem i wyczuciem - żeby potem się nie toczyć 10 na godzinę i słuchać kanonady klaksonów za plecami. Tocząc się do np zamkniętego przejazdu kolejowego można śmiało nawet zgasić silnik.
Aha - i jeszcze jedno - do aerodynamiki - dobrze, choć niebezpiecznie - jechać za jakimś "wiatrołamaczem" - jazda za TIRem, który przecina powietrze oznacza jazdę prawie bez oporu tegoż powietrza, choć tu też trzeba rozumnie - bo często prędkość jest za wolna i na takich obrotach spalanie jest większe i nie warta skóra za wyprawkę - ale często daje to efekty.