Fot. Euro NCAP
Do testów stawiły się dwa samochody. Nowy Toyota Prius oraz japoński kolega Suzuki Baleno. W przypadku pierwszego dostępny jest wyłącznie jeden wynik, gdyż samochód w standardowym wyposażeniu posiada już odpowiednie systemy bezpieczeństwa. Rozwiązanie to pomogło przy okazji na zdobycie 5 gwiazdek. Drugi z testowany samochodów posiada system do automatycznego wyhamowywania jako opcje. Stąd Suzuki Baleno otrzymało dwa oddzielne wyniki. Bez odpowiedniego systemu tylko trzy gwiazdki, z systemem 4 gwiazdki.Fot. Euro NCAP
Najbardziej zaawansowany technologicznie samochód w ofercie Toyoty, model Prius wypadł w testach bardzo dobrze. Dbałość nie tylko o ekologiczne aspekty samochodu widać widocznie po wynikach testu. Rezultat 92% w ochronie dorosłych stawia samochód bardzo wysoko. nieco gorzej Toyota Prius wypadł w ochronie mniejszych pasażerów., tutaj samochód zdobył tylko 82%. Bezpiecznie czuć mogą się piesi w przypadku kolizji z nowym Toyota Prius chronieni są oni w 77%. Jakość systemów aktywnego bezpieczeństwa EuroNCAP określiło na 85%.Fot. Euro NCAP
Po testach na Suzuki Baleno widać jak mocny wpływ mają aktywne systemy bezpieczeństwa. Ochrona dorosłych w zależność od wybranej opcji samochodu wynosi albo 85% w przypadku z systemami lub 80% w przypadku ich braku. Większego znaczenia rozwiązania wspierające aktywnie bezpieczeństwo nie miały na młodych pasażerów. W obu wypadkach wynik to 73%.Taki sam 65% w obu wypadkach samochód zdobył w testach ochrona pieszych. Ostatni test mówiący o zaawansowanych systemach bezpieczeństwa - 43% wobec 25%, zadecydował o przyznaniu 4 gwiazdek w opcji z zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa..