Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kacprowicz - 15-10-2011 Żaden wcześniejszy model tej marki nie wnosił do segmentu tylu nowości za jednym zamachem. Nowy silnik, skrzynia biegów, systemy wspomagania i bezpieczeństwa, mają wprowadzić nową technologiczną erę w kompaktach z logo niemieckiej gwiazdy.
Mercedes postarał się, aby przyszli właściciele klasy B doświadczyli skoku technologicznego, począwszy od niskiej emisji CO2 , poprzez przyjemność z jazdy, po odpowiednie standardy bezpieczeństwa.
Duża ilość miejsca, opakowana w stylową karoserię
Klasa B to typowy Sport Tourer od Mercedesa, oferujący dużo miejsca, przy całkiem niezłych osiągach, jak na hathbacka. Charakterystyczne linie karoserii sugerują kierowcy, że w tym modelu może cieszyć się jazdą bez obaw. Widoczny jest tu szeroki, wystający grill i lampy przednie rozsunięte na boki auta. Dbając o detale, także progi poprowadzono niżej, dla wygody wsiadania.
Zaczynając od przodu, linię maski płynnie poprowadzono do słupka A, natomiast dach zakończono efektowną lotką nad przednią szybą. Zobaczymy tu także wyraźne nadkola oraz dynamiczne linie z boku auta. Końcowy efekt jest interpretacją obecnego stylu usportawiania samochodów przez markę Mercedes.
Nowy pomysł na przestronność: niższy profil, ale więcej miejsca w środku
Wymiary Klasy B, to 4359/1786/1557 mm (odpowiednio długość/szerokość/wysokość). Nowy model jest więc o 50 mm niższy, niż jego poprzednik. Mimo tego miejsca nad głową jest więcej, ponieważ równolegle zmalała o 86 mm wysokość siedziska, a ponadto, w odpowiedzi na sygnały od wielu konsumentów, pozycja kierowcy stała się również bardziej wyprostowana, niż wcześniej.
Klasa B jest dostępna opcjonalnie z systemem EASY-VARIO-PLUS, który umożliwia łatwą aranżację przestrzeni wewnątrz, dla łatwego transportu wielkogabarytowych ładunków. System cechuje regulacja siedzeń przód/tył nawet o 140 mm, zwiększająca tym samym ładowność z 488 do szatańskich 666 litrów.
Ekskluzywne wnętrze z przyjaznym usposobieniem
Wiele cech i elementów wyposażenia było wcześniej zarezerwowanych jedynie dla wyższych segmentów aut. Mamy tu dostępne 4 warianty: Chrome, Sports, Exclusive i Night, dające możliwość dokładnej personalizacji. Trójramienna kierownica zawiera chromowane elementy, tablica rozdzielcza może zostać ręcznie wykończona skórą, a wyświetlacz TFT w konsoli centralnej jest dostępny w 2 wymiarach: 5,8 lub 7-cali. Z systemów uprzyjemniających podróż, na pokładzie jest do dyspozycji wygodny system kontroli głosem Linguatronic, 2 rodzaje nawigacji, oraz system multimedialny z dostępem do internetu (podczas postoju). Ma to razem tworzyć klimat sportowej limuzyny w minivanie.
Nowoczesna technologia zaprojektowana od podstaw
Mercedes wprowadził w nowej klasie B kilka technologicznych premier, na które warto zwrócić uwagę. Powstały między innymi 4 nowe jednostki napędowe.
4-cylindrowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem:
B 180 - 90kW (122KM)
B200 - 115kW (156KM)
Maksymalny moment obrotowy to odpowiednio 200 i 250 Nm, dostępny od 1250 obr/min.
4- cylindrowe diesle to silniki trzeciej generacji, o pojemności 1.8l
B 180 CDI - 80kW (109KM)
B 200 CDI - 100kW (136KM)
Maksymalny moment obrotowy wynosi tutaj 250 Nm i jest dostępny przy 1400 obr/min dla wariantu 80 kW, oraz 300 Nm, przy 1600 obr/min dla wariantu 100kW.
Kolejną nowością jest system Collision Prevention Assist, sprzężony z adaptacyjnym systemem hamowania, który ostrzega sygnałem dźwiękowym i wizualnym przed zbliżającym się niebezpieczeństwem, oraz dostosowuje pracę hamulców do warunków w danej sytuacji.
Wielu producentów w najbliższych miesiącach planuje wprowadzenie na rynek modeli rewolucyjnych. Mercedes nie ustępuje temu trendowi, chwaląc zalety swojej Klasy B. Wydaje się, że przy obecnym poziomie technologii trudno jest stworzyć coś rewolucyjnego, ale niemiecki producent poradził sobie z tym, czerpiąc elementy wyposażenia z modeli wyższych klas. Możemy się więc spodziewać komfortu i luksusu na pewnym poziomie, dostępnego za znacznie mniejszą cenę. Z czystych formalności: klasa B dojedzie do salonów już w listopadzie tego roku.