Fot. Mercedes
Najnowszy koncepcyjny samochód niemieckiego producenta, zaskakuje swoją stylistyką. Jednak samochód nie otrzymał takiej formy z przypadku. Każdy element, nadwozia spełnia odpowiednie normy, tak aby w całości uzyskać wartość oporu powietrza na poziomie 0,25 Cx. Ta wartość utrzymuje się aż do momentu, kiedy samochód rozpędza się do 80 km/h. Wtedy zaczyna się transformacja nadwozia, której efektem końcowym jest obniżenie oporu powietrza do zaledwie 0,19 Cx. Aby osiągnąć ten wynik o zmniejszonej wartości, samochód między innymi wydłuża swój tył aż o 39 cm, zamyka wloty powietrza jak też zmienia kształt felg.Fot. Mercedes
Mercedes na dotyk. W nowym koncepcyjnym samochodzie Mercedesa, wszystko działa na dotyk. Samochód pozbył się najbardziej elementarnych mechanicznych elementów z którymi kierowca lub pasażer musi mieć styczność. Drzwi otwierają się na dotyk, ustawienia fotela działa poprzez zmiany ustawień na dotykowym panelu. Sterowanie klimatyzacji odbywa się na dotykowym ekranie. Samochód w pełni zdigitalizowany.Fot. Mercedes
Wygląd oraz funkcjonalność to powiew przyszłości, jednak jednostka napędowa już dostępna. Concept IAA nie jest samochodem wyłącznie elektrycznym lub też na wodór. Posiada jednostkę benzynową, która otrzymuje dodatkowej mocy poprzez silnik elektryczny i zasilanie z baterii. Moc tego silnika wynosi 279 KM. Jazda wyłącznie na elektrycznym silniku i baterii ma starczyć na pokonanie odległości wynoszącej 66 km.