Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Łukasz Kilar - 29-03-2010 Mercedes to hiszpańskie imię żeńskie oznaczające łaskę. Miłośnikom motoryzacji kojarzy się jednoznacznie z niemieckim koncernem samochodowym. Pierwszy Mercedes Klasy E wyjechał na ulice w 1993 roku i odniósł wielki sukces, był to model E W124. Po 16 latach w 2009 roku do salonu trafiła czwarta generacja tego modelu. Ze statystyk wynika, że co czwarty sprzedany samochód w tym segmencie to właśnie Mercedes Klasa E. Te dane mówią same za siebie.
Design
Nowa E Klasa zmieniła się nieodpoznania. Nie jest to już „okularnik” do którego zdążyliśmy się przyzwyczaić. Przód samochodu to połączenie tradycji z nutą innowacji. Tradycja to oczywiście chromowany grill nad, którym góruje trójramienna gwiazda. Za innowację uważam kształt świateł, projektanci pozwolili sobie na maleńkie szaleństwo, oczywiście jak na Mercedesa przystało nie jest to przerost formy nad treścią. Bok oraz tył pojazdu jest do bólu konserwatywny, jedynym elementem, który nadaje smaczku są prostokątne końcówki wydechu.
Wnętrze
Jak przystało na Mercedesa we wnętrzu użyto najwyższej jakości materiałów wykończeniowych, konsola centralna jest ergonomiczna a obsługa pojazdu nie sprawia najmniejszych kłopotów. Gdy pierwszy raz ujrzałem wnętrze nowej E Klasy to poczułem się jakbym siedział w komfortowym fotelu przestronnego salonu. Niestety jest jedno ale, czułem się także jakbym miał przed oczami 20 letnią, kwadratową szafę…
Silniki
Nie będę w tym przypadku rozpisywał się na temat poszczególnych silników. Mamy do wyboru tak dużo jednostek napędowych, że analizowanie każdej z nich zanudziłoby Was na śmierć. Oczywiście szeroka gama silników to wielki plus dla Mercedesa. Chciałbym Wam polecić silnik 220CDI o mocy 170KM, cena tej jednostki jest dość wysoka ale auto jest bardzo dynamiczne a zarazem oszczędne.
Podsumowanie
Nie, nie i jeszcze raz nie. Mercedes nie przyłożył się do wykonania czwartej generacji E Klasy. Oczywiście jest to moja subiektywna opinia. Nie przepadam za pojazdami tego typu. Według mnie Mercedes nie wykorzystuje swojego potencjału i nie ma charakteru dzięki, któremu zapadłby mi w pamięci. Z drugiej strony patrząc obiektywnie nie jest to samochód kierowany do młodych ludzi ceniących sobie dynamizm sylwetki. Klasa E ma być konserwatywna.
Przez 16 lat swojej produkcji zdobyła bardzo dużo stałych klientów i prawdopodobnie będą oni zachwyceni czwartą generacją tego pojazdu.