Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 12-12-2016 Toyota jako lider w produkcji samochodów hybrydowych, zainicjowała zmiany konstrukcyjne tak aby można było idealnie wykorzystać zalety napędu na cztery koła i oszczędność wynikająca z rozwiązania napędu hybrydowego. Zrezygnowano z tradycyjnego wału napędowego, który zwiększa wagę samochodu i przy okazji zmniejsza dynamikę pojazdu na rzecz układu elektrycznego. Pierwszy model, który korzysta z nowego osiągnięcia inżynierów Toyota to model RAV4. W przypadku jazdy normalnej nie wymagającej zastosowania napędu na wszystkie cztery koła. Tylna oś nie była by zasilana prądem, co za tym idzie nie zużywała by energii. Do jazdy wykorzystywany był by tylko i wyłącznie przedni napęd który wyposażony jest rozwiązane hybrydowe. Co przyczynia się to bardzo niskiego zapotrzebowania auta na paliwo. Średnie zużycie wynosi zaledwie 5.1l na 100 km przy 197 KM mocy. Jednak w przypadku wykrycia braku przyczepności przez system samochodu, załączony byłby napęd na wszystkie cztery koła. Dzięki nowemu rozwiązaniu moc na tylną oś może zostać przekazana nawet do 60%, w przypadku konwencjonalnego napędu te proporcje mogą osiągnąć maksymalnie 50%. Rozwiązanie Toyoty nie tylko zwiększa możliwości terenowe auta, stanowi także duży czynnik w przypadku zmniejszonego zużycia paliwa przy codziennym użytkowaniu Toyota RAV4.