Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Paweł Kostecki - 24-07-2019 Renault to kolejny europejski producent samochodów, który zalicza znaczny spadek sprzedaży w globalnym zestawieniu. Głównym powodem słabnących liczb to pogarszająca się sytuacja gospodarcza w takich krajach jak Chiny( -23,7%), Turcja ( -44,8% ) oraz Argentyna ( -50,2%). Francuski producent samochodów Renault w 2018 roku, w jego pierwszej połowie do klientów dostarczył 1 389 558 pojazdów. W analogicznym okresie w tym roku ta liczba prezentuje się następująco 1 229 658, co oznacza spadek na poziomie 11,5%. W Europie Renault nie zaliczył większych spadków, utrzymując swój poziom sprzedaży. W kluczowych segmentach, takich jak auta dostawcze Renault nadal trzyma się bardzo dobrze, zaliczając nawet mały wzrost ( 0,5% ). Renault nie może także narzekać na rozwój sprzedaży samochodów ekologicznych, a więc elektrycznych tutaj nastąpił wysoki wzrost o 42,9% do ponad 30 600 aut. W drugim półroczu liczby mają pójść do góry głównie dzięki mocnej ofensywie modelowej.