Fot. Opel
Pierwsza nowa Astra, która zjechała z taśmy montażowej była w czerwonym lakierze, wyposażona w innowacyjne reflektory LED IntelliLux oraz system OnStar. Nowa Astra zjechała przy fleszach w otoczeniu dziennikarzy oraz w towarzystwie ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego. Polskiemu ministrze towarzyszył także amerykański konsul Walter Braunohler, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel Peter Christian Küspert oraz prezydent miasta Gliwic. Fabryka Opla w Polsce zatrudnia 3900 pracowników. Produkowanych na miejscu oprócz nowej Astry, są także Opel Cascada oraz jej międzynarodowe odmiany, jak też z poprzedniej generacji Opel Astra w odmianach sedan, GTC oraz OPC.Fot. Opel
Nowa Opel Astra dopiero co pokazał się w katalogach, jednak już zdołała zachwycić i trafić do ponad 30 tyś konsumentów. Wobec swojej poprzedniej odsłony, samochód nieco zmalał na zewnątrz. Jednak wewnątrz stał się jeszcze bardziej obszerny i przestronny. Duża nadzieja niemieckiego producenta w ten model skłoniło firmę w doposażenie samochodu w rozwiązania wpływające na lepszy komfort taki jak tryb masażu w fotelach umieszczonych z przodu. Samochód stał się także dużo lżejszy. W zależności od wersji silnikowej oraz wyposażenia ta różnica wynosi nawet do 200 kg. Waga, która bardzo mocno wpływa na lepsze osiągi oraz bardziej ekonomiczne wartości jednostek napędowych.