Strona korzysta z plikĂłw cookies w celu realizacji usĹug i zgodnie z PolitykÄ PlikĂłw Cookies. MoĹźesz okreĹliÄ warunki przechowywania lub dostÄpu do plikĂłw cookies w Twojej przeglÄ darce.X
Wzrost sprzedaży Lexusa w Europie w pierwszej połowie roku
Rozmiar tesktuAAA
Paweł Kostecki - 15-07-2019 Japońska marka premium Lexus zwiększyła sprzedaż nowych samochodów w Europie w pierwszej połowie roku. W porównaniu do poprzedniego analogicznego okresu jest to wzrost o 5%, co przekłada się na dostarczenie klientom 40 450 aut. Cały rynek premium zmalał w tym okresie o 2 procent. Główną siłą napędową stanowiły dwa nowe samochodu marki crossover Lexus UX oraz luksusowy sedan Lexus ES. Największe wzrosty sprzedaży japońska marka zaliczyła na takich rynkach jak Włochy ( + 51% ), Niemcy ( +33% ), Hiszpania ( +19% ), Polska ( +13% ), Francja ( +12% ) oraz Wielka Brytania ( +8% ). Prawie 20% sprzedaży stanowił nowy model, crossover Lexus UX. W zaledwie 5 miesięcy od wprowadzenia na rynek auto dostarczone zostało do klientów aż 8 532 razy. Największy wzrost sprzedaży zaliczył model ES, który dostarczony został 3 012 razy, co stanowi wzrost o 387% wobec analogicznego okresu z sprzed roku. Ponad 50% samochodów, dokładnie 28 006 samochodów wyposażonych było w napęd hybrydowy samoładujący ( +17% ). W Europie zachodniej i centralnej, aż 95% samochodów wyposażone były w napęd hybrydowy.